Introductie op het center en in de stad

27 juli 2016

Vanochtend hebben we een introductie op het Orphan Care gekregen. Er zit een kleine Vervet aap Flip in de orphancare en op het buitenterrein zitten twee bavianen, drie vervetsaapjes die al zijn samengevoegd, de ocelot en een uil. Uilen worden bedreigd omdat de bevolking denkt dat uilen behekst zijn. In de OC heeft elke dier een apart schema van voeding en verzorging. Daarnaast zijn er dagelijks werkzaamheden die gedaan moeten worden, wassen van handdoeken met een borstel en een teil, de vloer schrobben, flesjes wassen, eten maken, ( ontdooide kuikens snijden voor de ocelot en fruit voor de aapjes. ) Daarna hebben we takken gezaagd in het bos voor de aapjes. Achter de OC is het gedeelte waar de Apen ( vervet en olijfbavianen) , leeuwen en ocelot wonen die niet meer terug kunnen in de natuur vanwege gezondheidsproblemen of omdat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen omdat ze teveel met mensen in aanraking zijn geweest. Nog een stukje verder zit ern groep apen die worden voorbereid op vrijlating in Kasungu National Park.  De lunch hier is een feestje net zoals het avondeten. Verse groente met rijst en een prutje van het een of het ander. ( curry, bonen etc) en Joseph de kok heeft vandaag ook oliebollen gemaakt! Dat geloof je toch niet? Hmmm. Na de lunch zijn we in de tuktuk naar het centrum gegaan om de bank en supermarkt te bezoeken. Ik vond de supermarkt best goed voorzien van eten en andere huishoudelijke spullen. Ook het centrum viel me niet tegen, ik had meer armoede verwacht. De mensen zijn ook allemaal netjes gekleed. Morgen begin ik de OC en daarna ga ik mee naar de lokale bevolking om te helpen met lezen en rekenen.

1. Dennis:
    27 juli 2016
    Klinkt allemaal goed ;-) Morgen een mooie dag! Helpen met lezen en rekenen? Tussen de lokale bevolking? Mooi! X
  2. Wendy:
    29 juli 2016