Het dorp in

28 juli 2016

Vandaag  de eerste echte werkdag. En het was een superleuke. Vanochtend gestart in de OC kliniek voor de routine werkzaamheden. Daarna kregen we uitleg over het observeren van Bella de Leeuwin en Simba de Leeuw. Bella is in 2007 gered uit een oude zoo en Simba in 2015. Ze zijn samengevoegd en dat gaat redelijk goed. Ze hebben allebei gezondheidsproblemen, ontwrichte botten, Bella is blind aan een oog en kreupel en Simba heeft botprobleem aan zijn poten. Dus allebei wat fragiel en moeten daarom goed in de gaten worden gehouden. Als je ze ziet bij het hek, dan zie je pas hoe groot ze zijn. En als ze brullen schrik je ook. Na weer een heerlijke lunch ben ik met drie meiden naar een een dorpje net buiten de stad gebracht om te gaan rekenen met vrouwen uit dat dorpje. Dat was zo ontzettend leuk. We kwamen aan en gelijk stonden er al kinderen te kijken naar ons. Ze kwamen voorzichtig dichterbij. Toen ik mijn naam zei in het chichewa moesten ze lachen en gingen ze hun naam vertellen. Verstond ik niets van maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna kwamen de vrouwen en zij moesten rekensommen oplossen. Ze zijn van alle leeftijden, jong en oud, en ze willen allemaal leren. Wij hebben ze geholpen en het werk nagekeken . Toen het klaar was werden we getracteerd op mooi gezang en dans. Dat was zo leuk. Helemaal als je meedanst is het feest voor hun. De kinderen gaan ook naar school in het dorp alleen is het nu vakantie voor hen.

1. Dennis:
    28 juli 2016
    Nou, ze kunnen in ieder geval op je rekenen ;-) x
  2. Jos en Margéra:
    29 juli 2016
    Jeetje wat moet dit een geweldige ervaring zijn. Dikke knuffel van ons.