Terug op het WLC

10 augustus 2016

Het is goed om mijn naam weer op het bord te zien staan, ik heb een nieuwe taak namelijk de voedingen van de aapjes Affe, Aboo, Trouble en Storm. Ze zitten samen en krijgen 2x per dag een beetje melk uit de fles. Het voeden gaat als volgt, ze gaan in het hek hangen en grijpen hun eigen flesje, ze weten welke dat is. Dan hoor je een hoop gesmak en na 40 sec is het voorbij. Het is aandoenlijk maar uiteraard horen ze hier niet te zitten, het zijn weesjes. Flip heeft plaatsgemaakt voor Winnie die van de week is gebracht. Daarnaast zit ik elke dag een dagdeel bij Simba en Bella. Vandaag was een bijzondere dag want Simba kreeg zijn healthcheck. Wij mochten nadat hij was verdoofd, even komen kijken en hem aanraken. Hij is ontzettend groot en hij ligt daar dan met zijn tong uit zijn bek en heeft geen idee wat er gebeurt en dat ik hem heb aangeraakt. Ik zit nu bij hem, zes uur na zijn check en hij is nog suf, wil niet eten. Binnenkort horen we de uitslag. Het voelt fijn dat ik nu echt routine krijg in de vaste taken. Tussendoor help ik waar nodig, wat schoonmaakwerk of voedsel snijden. Onderling met de andere vrijwilligers gaat het ook goed, we hebben het gezellig, eten samen en gaan redelijk vroeg naar bed. Ik begin om acht en werk tot zes vanwege die flesvoedingen. Ik geniet deze dagen extra omdat het einde in zicht komt. Het is fijn dat jullie meelezen en meeleven! Thanks en ik doe nog een update voor ik weer naar huis ga!

1. Jos en Margéra:
    10 augustus 2016
    Jeetje Karin , wat een mooie en ontroerende verhalen. Mamma Bear we zijn trots op je. Je bent een kanjer. Xxx
  2. Karina:
    10 augustus 2016
    Dank! Vandaag was toch ook wel een hele speciale dag. Heb de leeuwen vanmiddag tot 17.00 nog geobserveerd op 10 meter afstand. Simba liep voorzichtig naar buiten. Het is echt heel bijzonder. Ik ga nog even genieten en alles in me opnemen! Xxxx
  3. Nicoline:
    11 augustus 2016
    Mooie reis maak je, Karina. Wat een bijzondere ervaringen. Ik zou wel even stiekem om een hoekje willen kijken als je in actie bent. Veel plezier nog, de laatste dage. xx
  4. Joyce en Olaf:
    11 augustus 2016
    Prachtig werk doe je Karina. We zijn trots op je. Mooie verhalen, wat een ervaringen heb je straks om te vertellen. We horen ze graag allemaal als je weer terug bent. Loetje?
  5. Nelly Meertens-Vis:
    Lieve Karina,
    Je altijd zo fijn en gezellig te spreken via Arte College, als ouder van, je af en toe te zien: altijd even genieten als we samen wat dingen "doornemen", het is altijd te kort :-)
    Van dit geweldige initiatief van jou wist ik pas op t aller-allerlaatst. Ik was blij verrast en zeer onder de indruk !!
    Heb je blog helemaal gelezen, al je foto's gezien. Wat een fantastisch werk doe je daar, wat een bijzondere en mooie, indrukwekkende plek om te zijn. Wat een ervaring!
    Ik begrijp dat je bijna gedag moet gaan zeggen om weer in Nederland je leven op te pakken, de lieve mensen hier in Nederland om je heen, weer te omarmen.
    Het zal je een dubbel gevoel geven, maar het sterkste gevoel zal absoluut zijn, dat je dankbaar bent dat je dit hebt kunnen bewerkstelligen.
    Ik vind je een kanjer, een lieverd, een krachtige vrouw.
    Dat wist je geloof ik al ha ha, maar zeg het NU met nadruk! Ik wens je alle goeds, geniet! Veel liefs van mij, Nel en vele groetjes ook van Tycho
  6. Jos Tolsma:
    11 augustus 2016
    Het is fantastisch wat je allemaal gedaan hebt.Mooie foto's .Wat zal je een herrinnering hebben van alle indrukken en het werk wat je gedaan heb .Je bent een kanjer en geniet nog maar van je laatste dag .groetjes en goede reis terug .Jos en Cor
  7. Madelon:
    12 augustus 2016
    X van je zus;-)
  8. Petra-Ellen:
    12 augustus 2016
    Geniet nog even lekker! xx
  9. Wendy:
    Lieve Kaatje,
    Wat een geweldig werk doe je daar, je bent een topper !
    Geniet nog even van de laatste dagen en dan mag je weer terug naar het hectische Nederland en dan gaan we snel even bijkletsen.
    Xxx
  10. Dennis:
    13 augustus 2016
    Hoi lieverd, wat mooi om te lezen dat je een bijdrage kunt leveren. En eerlijk? Ik denk dat ze heel blij moeten zijn met je! Vol overgave ben jij dit avontuur aangegaan! Met 'The eye of the tiger'! En dan te bedenken dat er afgelopen week op de sociale media te zien was dat een 12-jarige een giraf heeft dood geschoten....voor de fun. Het zou heel goed zijn als dit meisje even mamma Bear zou ontmoeten!!! Geniet er nog even van! X
  11. Karina:
    13 augustus 2016
    Oef dat meisje kan maar beter uit mijn buurt blijven! Dank voor je lieve reaktie, ik werk hard en waardeer zelfs het poep vegen van de kleine winnie. Er wordt hier goed voor de dieren maar ook voor ons gezorgd. Ik begin nu ook de geur van thuis te ruiken, het is een beetje dubbel maar ik heb eruit gehaald wat erin zit. Maandag ben ik vrij, dan maak ik de laatste foto's, ga ik het geld overhandigen en met zijn allen uiteten. Dan vind ik het ook wel mooi geweest. Lvu xxx
  12. Karina:
    13 augustus 2016
    Iedereen weer bedankt voor de lieve reacties, ja Olaf en Joyce, Loetje is een deal. Wendy, volgende week weer bijpraten, Nel en Tycho en collega's jullie spreek weer als de school begint ( nog even niet aandenken) Jos en Cor zie ik wel bij Madelon, Jos en Margera als jullie terug zijn uit Kroatië. Nicoline, we trekken snel onze agenda's, fijne vakantie nog. En mijn familie is uitgenodigd op donderdag de 18e BBQ zodat we kunnen bijpraten. Tot snel. Xxx
  13. Toos:
    14 augustus 2016
    Lieve Karina, een geweldige tijd heb je gehad en geweldig werk gedaan. Een verrijking voor hun maar ook voor jouw leven. Goede thuiskomst. Liefs van Toos
  14. Karina:
    14 augustus 2016
    Dankje Toos zal je alles vertellen als we weer gaan zingen, het was een unieke ervaring. Xxx
  15. Madelon:
    14 augustus 2016
    Ik "mis" een beetje de "like-knop" om aan te geven hoe leuk ik alle reacties vind van iedereen;-) Liefs aan jullie allen!
  16. Elsemarie:
    14 augustus 2016
    geniet nog van je laatste momenten....wat gaat het snel voorbij!
  17. Shahara:
    15 augustus 2016
    Lieve zus geniet nog van je laatste mooie momenten daar. Iedereen is super trots op jou ik dito. Ik zie je donderdag moma bear. xxx
  18. Claire:
    15 augustus 2016
    Lieve Karina, geniet nog van je laatste avondmaal en goede reis terug alvast. Zal wel even afkicken worden. Het lijkt of je op een hele andere planeet zit terwijl het dezelfde wereld is. Klinkt raar maar je begrijpt wel wat ik bedoel. BERENKNUFFEL