In Kuti

2 augustus 2016

Gister heerlijk gerelaxed aan het prachtige strand van Lake Malawi. Daarna naar de prachtige zonsondergang gekeken. Georgie en ik zijn door de taxi gedropt in Kuti. Kuti is een reservaat met zoogdieren. Het is 2000 hectare groot. Je kunt als toerist een dag komen maar je kunt ook overnachten in een A-frame of in een villa. Op het land wonen ook kleine community's. De kinderen krijgen zo veel mogelijk onderwijs, maar helaas kan een klein een aantal families het betalen. Kuti heeft een afdeling die zich daar mee bezig houdt en probeert zoveel te helpen waar het kan. Ze geven Engelse les aan de kinderen, ze leren de community om vuur te maken met behulp van briquettes in plaats van het kappen van bomen. Recent is een moestuin aangelegd. De dieren hier leven in volledige vrijheid maar worden wel beschermd waar het kan. helaas worden er soms dieren gedood door stropers. Kuti betekent "waar". Het is lang onduidelijk geweest wat het nou eigenlijk was en waar in Malawi. Vroeger was het een boerderij en daarna was het een jachtgebied en toen er geen dieren meer waren, heeft iemand een hek geplaatst en er een reservaat van gemaakt. Het wordt nu beheerd door twee Nederlanders. Deze middag hebben we een gamedrive gemaakt en naar de zonsondergang gekeken, zo mooi. De heldere sterrenhemel snachts is nog zoveel mooier maar daar kan ik geen foto's van maken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    2 augustus 2016
    Prachtige foto's. Gaaf wat je daar allemaal ziet en meemaakt. En heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Xx
  2. Marian:
    3 augustus 2016
    Wat ben je lekker bezig dame, heerlijk om op deze manier met je mee te lezen en te kijken! Veel plezier de komende weken
  3. Madelon:
    3 augustus 2016
    Hee zussie! Net thuis gekomen van vakantie en eindelijk tijd om al je verhalen, foto's en video's te bekijken. Wat een fantastische dingen maak je mee! Echt heel erg gaaf:-) Zoals verwacht een ervaring om nooit te vergeten! En geweldig hoe wij dit allemaal kunnen volgen. Geniet verder en ik kijk uit naar je volgende berichten. X
  4. Emma:
    4 augustus 2016
    Liefie wat ben ik toch ongelooflijk trots op je!!
    Geniet van al het moois en al het dankbare wat je daar doet; niemand is daar meer op haar plek dan jij!
    Je bent een kanjer!!
    Dikke kus Emmie
  5. Jos en Margéra:
    5 augustus 2016
    Wauw Karin, het één klinkt nog gaver dan het andere. Super!
  6. Remco:
    6 augustus 2016
    Ik zit met bewondering je verhalen te lezen. Mooie ervaring. Ik ben trots op mijn schoonzus. Harde werker ben je toch. Xxx